بري سيدعو لإنتخاب رئيس "الصناعة الوطنية في 22 الجاري"

Read this story in English W460

يرجح أن يدعو رئيس مجلس النواب نبيه بري الى جلسة لانتخاب رئيس جديد للجمهورية، يوم 22 أو 23 نيسان الجاري، وفق ما نقلته صحيفة "السفير" عن مصادر مطلعة.

وأفاد زوار بري، الصحيفة، الاربعاء، انه يعتبر ان "هناك فرصة ثمينة أمام اللبنانيين لانتخاب رئيسهم وفق مواصفات "الصناعة الوطنية".

"إلا إذا كانوا يريدون هذه المرة أيضاً استجرار الوساطات والتدخلات من الخارج، كما اعتادوا عموماً"، كما قال بري.

وتابع انه قرر الدعوة لعقد جلسة انتخابية قبل نهاية نيسان الحالي، مشيراً الى ان 90% من الكتل النيابية توافقت على الموعد المقترح.

الى ذلك، أعرب بري عن ثقته في أن نصاب الثلثين للجلسة سيتأمن، "لكن لا أحد يعرف ماذا سيحصل بعد ذلك، وكيف يمكن أن تتطور الامور، واعتقد وفق معطيات هذه اللحظة أن أي مرشح لن يفوز في الدورة الاولى".

يُذكر انه في 25 آذار بدأت المهلة الدستورية لانتخاب رئيس جديد خلفا للرئيس ميشال سليمان الذي تنتهي ولايته في 25 أيار المقبل، الذي يرفض التمديد له.

ورئيس "حزب القوات اللبنانية" سمير جعجع هو أول من أعلن ترشحه للرئاسة، في حين أن قوى 14 آذار لم تعلن مرشحها بعد، كذلك، قوى 8 آذار.

ج.ش.

ر.أ.ز.

التعليقات 6
Thumb popeye 08:06 ,2014 نيسان 09

"But several officials said that Berri would not call for a session if there is lack of agreement among the different parties on the candidate."

This is mere heresy, unconstitutional, and dow right illegal. No where in the constitution does it say the Speaker has the right not to call for the session to elect a new president if there is lack of agreement among the parties on the candidate!

Thumb popeye 10:30 ,2014 نيسان 09

I await the day when I will read ONE meaningful post, ONE counter argument, ONE credible or mature info from you, Flamethrower..... , but alas!

Thumb Chupachups 11:56 ,2014 نيسان 09

I too await the day when I will read ONE meaningful post, ONE counter argument, ONE credible or mature info from you, Flamethrower..... , but alas!

Thumb cedre 15:59 ,2014 نيسان 09

LOL, good riddance, maybe he'll go shopping to tripoli and eat a samke harra sandwish for lunch...

Thumb EagleDawn 11:02 ,2014 نيسان 09

That is a clear indication from Berri he is ready to interrupt the presidential elections.

Missing cedars 14:15 ,2014 نيسان 09

I await the day this guy in the picture that has tons of blood on his hand is long gone