احباط تهريب "آر بي جي وكلاشينكوف وإينيرغا" من طريق الجديدة الى سوريا

Read this story in English W460

تمكن مخابرات الجيش اللبناني مطلع الأسبوع الجاري من إحباط عملية تهريب كميات كبيرة من الأسلحة، وإلقاء القبض على الفاعلين وإحالتهم إلى القضاء العسكري.

وأفادت صحيفة "السفير" أن مخابرات الجيش اللبناني أحب دهمت أحد الأحياء في الطريق الجديدة في بيروت وألقت القبض على مجموعة كانت تحضّر لتهريب كمية من الأسلحة وهم اللبناني إبراهيم م. والسوريان عاصم ف. وباسل ق.

وقال مصدر قضائي لـ"السفير" إن الموقوفين اعترفوا بمحاولة نقل تلك الأسلحة إلى داخل الأراضي السورية لمصلحة جهات مناوئة للنظام السوري.

ولفتت مصادر عسكرية، الى أن عمليات التهريب، بدأت تسلك منحى آخر بحيث تطوّر الطلب على الأسلحة الخفيفة والفردية منذ بداية الأحداث في سوريا، إلى طلب أسلحة متوسطة، كما اعترف السوريان الموقوفان، ويتأكد ذلك من نوع الأسلحة التي تمت مصادرتها في عملية الطريق الجديدة، وهي عبارة عن قذائف "آر بي جي"، قاذفات "آر بي جي"، قنابل يدوية، رشاشات "كلاشينكوف"، مناظير ليلية حديثة، قذائف"إينيرغا".

وقالت المصادر إن موضوع تهريب السلاح من لبنان إلى سوريا، يتصدر أولويات قيادة الجيش اللبناني، في هذه المرحلة، وثمة توجيهات وإجراءات صارمة متخذة على الجانب اللبناني من الحدود، تؤكد تصميمها على التصدي لهذا الموضوع منعاً للإخلال بأمن البلدين واستقرارهما.

التعليقات 4
Default-user-icon Gabby (ضيف) 08:54 ,2011 أيلول 17

This is a total B.S. propaganda show by Syria and the Hezz government criminals. We have yet to see any video, bodies, or captured "armed terrorist gangs" from Syria. With the borders of Jordan, Iraq, and Turkey available it just so happens that they used the Lebanese border which is crawling with Hezz, Leb army and Syrian army.

What a fraud. ASSad and the Hezz are getting desperate. They even try a childish trick like this.

Yes, we know, soon the smugglers will be on TV saying that Harriri himself gave them money to smuggle the arms. Enough already. Get the hell out Bashar.

Missing tergum 10:39 ,2011 أيلول 17

So let as much in as you want, but do not let anything OUT. What a convenience to sway any way that you would like! Is there any one that can stand?

Default-user-icon An arm and a leg (ضيف) 11:11 ,2011 أيلول 17

Why on earth Lebanese cannont send back half of one zilionth of the arms Syria has been dumping on Lebanon for decades?

Default-user-icon GeorgeZZ (ضيف) 23:07 ,2011 أيلول 17

I really wonder when Lebanese realize that meddling in dispute in other countries is against Lebanon's interest because Lebanon itself is a small weak country.