نواب بيروت عن مشروع مدينة منزوعة من السلاح: الخطوة الثانية هي لقاء القوى السياسية كافة

Read this story in English W460

أعلن النائب محمد قباني بعد اجتماع نواب بيروت أن "الخطوة المقبلة هي أن نتحاور مع القوى السياسية وأن نحرص على أن يكون عملنا هادئاً وثابتاً وطويل النفس".

وأضاف أن "الموضوع الذي نتصدى له ليس موضوعاً بسيطاً، هو موضوع على قدر كبير من الأهمية والنجاح في تحقيقة يتعدى بيروت الادارية، بل يشكل خطوة ايجابية على الصعيد الوطني، وهذا هو أملنا في أن ننجح في هذا المسار، ونحن مستمرون".

وقال قباني "يهمنا أن نقول نحن نواب بيروت الادارية وتهمنا بيروت الادارية، ولكننا نعتقد أن بيروت الادارية ليست جزيرة ولا يمكن أن تكون جزيرة منفصلة في موضوع كموضوع نزع السلاح، ولذلك ومن أجل تحصين موضوع نزع السلاح في بيروت الادارية، من الضروري ان نتعاطى مع بيروت الكبرى تحت نفس العنوان".

وأوضح "هذا يعني الانفتاح على قوى سياسية موجودة في بيروت الكبرى وربما غير ممثلة في نواب بيروت، المقصود حزب الله وحركة أمل. حركة أمل موجودة في بيروت والتيار العوني والطاشناق هم موجودون ايضا في بيروت والحزب التقدمي الاشتراكي".

وكان نواب بيروت قد أنهوا جولة من اللقاءات مع الرؤساء الثلاثة (رئيس الجمهورية ميشال سليمان والحكومة نجيب ميقاتي والنواب نبيه بري) وآخرها كان اللقاء الثاني مع سليمان من قبل وفد من نواب بيروت، وقال قباني أن "هذا الاجتماع لتقييم هذه اللقاءات ولتحديد الخطوات المقبلة".

وحضر اجنماع نواب بيروت اليوم الأربعاء في المجلس النيابي، هم النواب: محمد قباني، عاطف مجدلاني، نديم الجميل، سيرج طورسركيسيان، ميشال فرعون، تمام سلام، عمار الحوري، جان اوغاسابيان، غازي يوسف، نهاد المشنوق.

التعليقات 9
Thumb Chupachups 12:50 ,2012 كانون الثاني 11

interesting.

Default-user-icon Tabatam (ضيف) 16:18 ,2012 كانون الثاني 11

These MPs should start by cutting off their own arms from the shoulder so that their robbing stops and they can no longer use their hands to execute the filthy plots against Lebanon by its enemies.

Default-user-icon Gabby (ضيف) 16:53 ,2012 كانون الثاني 11

Does "arms free" include the southern suburbs? If not you will disarm people who suffered the rape of Beirut bu the Hezz killers.

Missing allouchi 16:58 ,2012 كانون الثاني 11

Good move and I hope it works, but I doubt it because the thugs (Hizb, Amal etc..) love their weapons and are nothing without them.

Thumb jabalamel 17:01 ,2012 كانون الثاني 11

the filthy zionist information war department got aroused because they misinterpreted arms free beirut as a call for disarming the resistance.

idiots

Thumb Abubakr 20:51 ,2012 كانون الثاني 11

Hezbollah and Iran Leaders and are going to pack up soon, maybe even sooner than Bashar, and they are going to leave there people to clean up the mess. wait and see

Missing peace 22:36 ,2012 كانون الثاني 11

"FPM has its private militia who trains in god-knows-where."

near batroun...

Thumb jabalamel 01:19 ,2012 كانون الثاني 12

the predictable lowlife from martadella's post has spoken through the nickname of peace

Missing n3msp 05:37 ,2012 كانون الثاني 12

Everyone puts a smiling face on says yes. When it comes to putting the arms away they’ll give you ni2ayfe and say that all we got. And if you don’t believe they’ll prove it with a new 7 may. I tend to remember the type of weapons from back then don’t you?