غصن يحذر من تأثر البلد كله اذا استمر القتال في طرابلس

Read this story in English W460

حذر وزير الدفاع فايز غصن من تأثر البلد كله في حال استمر القتال في طرابلس، مشدداً على أن "الجيش يحاول ضبط الوضع وفقا للامكانات المتاحة له".

وفي حديث الى اذاعة "صوت لبنان" (100.5)، أكد غصن على ان "استمرار القتال في طرابلس، قد يؤثر على البلاد ككل". وشدد على أن "الجيش لم يتراجع أو يعدل مسار وجوده في مراكزه في طرابلس".

واشار الى أن "الجيش لا يرفع الغطاء عن أحد، لأن واجباته تحتم عليه تأمين الأمن للمواطنين".

ولفت غصن عبر "صوت لبنان"، الى ان "المشكلة الطرابلسية بين باب التبانة وجبل محسن، تحديداً مزمنة ولم يكن ينقصها الا بعض الامور لتعود وتشتعل الا ان الجيش يحاول ضبط الوضع وفقا للامكانات المتاحة له".

وتوجه الى فعاليات المنطقة لـ"اتخاذ اجراءات فعالة لمساعدة الجيش على اعادة الامور الى طبيعتها، لان جميع الاطراف ورغم اختلافها في الرؤى، الا أنها تجمع على رفض القتال والدم في هذا النزاع العبثي".

ودعا غصن الى "القيام بخطوات كبرى يتحمل فيها الجميع مسؤولياته".

واندلعت الاشتباكات وعمليات القنص بين جبل محسن، ذات الغالبية العلوية المؤيدة للنظام السوري، وباب التبانة، ذات الغالبية السنية المؤيدة لحركة الاحتجاج السورية، عصر الاثنين ادت الى سقوط العديد من القتلى والجرحى في صفوف المدنيين والعسكريين.

التعليقات 5
Default-user-icon J (ضيف) 12:11 ,2012 آب 23

If the army can't control the situation in Tripoli, then it will be impossible to control the situation in Lebanon.
The politicians are to blame for not controlling the situation and arresting the persons involved in the incidents occuring in Tripoli.

Default-user-icon j (ضيف) 12:12 ,2012 آب 23

army cant even control Tripoli, it wont control Lebanon.
Pity the nation.

Default-user-icon j (ضيف) 12:12 ,2012 آب 23

army cant even control Tripoli, it wont control Lebanon.
Pity the nation.

Default-user-icon Skyfall (ضيف) 16:35 ,2012 آب 23

Piggy ghosn is just preparing us to a new civil war spread from syria. His is not imposing the army's will on the ground. We have regiments capable of wiping out easily all those criminals of all affiliations in Tripoli. But that wont be done because they need a " Qarar siyassi". I mean where in the world does the police wait for orders from MPS or President or Prime minister to keep law and order? they are independant entities and should not ask for permission from their superiors only in case of war with another country. come on people...

Default-user-icon amir (ضيف) 19:21 ,2012 آب 23

Really something to be proud of....just look at him